سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه

حوزه/ از بزرگترین پرچمداران روحانیت شیخ فضل الله نوری بود، این شیخ با حرکت خود نشان داد که روحانیت تاثیرگذارترین قشر در جامعه است و می تواند جامعه را از آفات نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در بیستمین گردهمایی طلاب، فضلا و روحانیت طبس که در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون  شهر مقدس قم برگزار شد با تبرک میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، دهه کرامت را دهه  ادای تکلیف دانست و بیان داشت: نباید از این روز و دهه به راحتی گذشت.

وی در ادامه به جایگاه روحانیت شیعه و وظیفه او در عصر کنونی اشاره کرد و بیان داشت: این گونه گردهمایی ها حسن بزرگ و پیام آن، همدلی صفا صمیمیت و یکپارچگی است.

مدیر حوزه های علمیه  ابراز داشت: روحانیت در طول تاریخ برای دین و آرمان ها جان فشانی های زیادی کرده تا این بیرق و علم اسلام، برای همیشه بماند و این درحالی است که خدمتگزاران این عرصه برای خود قدمی بر نمی دارند.

عضو خبرگان رهبری گفت: از بزرگترین پرچم داران شیخ فضل الله نوری بود، این شیخ با حرکت خود نشان داد که روحانیت تاثیرگذارترین قشر در جامعه است و می تواند جامعه را از آفات نجات دهد.

جایگاه روحانیت و عالم  دین مرزبانی است

امام جمعه قم افزود: جایگاه روحانیت و عالم  دین مرزبانی است که  این مدال افتخاری است که در اختیار دارد، باید برای حفظ آن تلاش و کوشش کرد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ کارهای بزرگی انجام داده و بزرگانی برای حفظ دین، خون دل های زیادی خورده اند تا اسلام به این مرحله رسیده و امروز وظیفه بزرگتری دارد و آن حفظ ارکان انقلاب و دین مردم است.

وی خاطر نشان ساخت: روحانیت در طول تاریخ در مقابل ناهنجاری ها، بدعت ها، انحرافات اخلاق فرهنگی و اجتماعی مبارزه کرد و با تمام توان در مقابل آنها ایستاد و باید امروز ادامه دهنده راه گذشتگان باشد تا این نظام و انقلاب به سلامت از این مسیر پر پیچ و خم عبور نماید.

باید به نسل جوان امید داد

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: روحانیت امروز علاوه بر اینکه ادامه دهنده همان راه است، باید به نسل جوان امید دهد، با شبهات مبارزه کند و اخلاق محوری را در برنامه های خود نهادینه نماید.

معاون جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: از مهمترین وظایف بزرگ طلاب درس خواندن، ملا شدن و عامل شدن است؛ روحانیت باید از از هر لحاظ خود را مجهز به انواع علوم نماید و به مسیر خود ادامه و جامعه را از هر لحاظ نگاه دارد.

امام جمعه قم  با اشاره به کرامت حضرت معصومه(س) و امامزادگان خاطر نشان ساخت: در کرامت حضرت معصومه(س همین بس که امام صادق(ع) به دنیا آمدن، آن بانو را مژده داده و امروز حوزه های علمیه در قم و حرم آن بانو بنا شده است.

امامزادگان سرمایه و نعمت بزرگ جامعه

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: مبلغین باید در دهه کرامت عظمت امامزادگان را به گوش مردم برسانند؛ امامزادگان سرمایه و نعمت بزرگ این جامعه هستند و خداوند به خاطر وجود آنها نعمت را به انسان ها ارزانی می دارد و بلا ها را دفع می کند.

مدیر حوزه های علمیه به ویژگی شخصیتی  حضرت معصومه(س)اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: کریمه، عالمه، محدثه و... از جمله ویژگی ها حضرت فاطمه معصومه(س) است و نبایدجامعه دینی از عظمت این بانو غافل شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: کرامت، خدمت به خلق، احساس مسئولیت، عبادت نیز از جمله خصوصیات امامزادگان و حضرت فاطمه معصومه(س) است و وظیفه داریم سبک زندگی امامان و معصومین(ع) در زندگی به اجرا در بیاوریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha